Donar suport als professors en la planificació i el desenvolupament de les activitats del grup classe per afavorir la participació de tots els alumnes en les activitats a l’aula ordinària i per assegurar que tots progressin en els aprenentatges. Tenim assignades funcions com ara les següents:
- Identificar, amb la col·laboració de l’EAP, les necessitats de suport específic dels alumnes i col·laborar en la concreció del pla d’intervenció.
- Col·laborar amb els tutors i tutores en l’elaboració dels plans individualitzats, quan l’alumne ho requereixi, i en la preparació d’activitats i materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumne/a i la seva participació en les activitats del grup classe ordinari.
- Donar suport en la participació d’aquests alumnes en les activitats d’aprenentatge dins del grup classe ordinari.
- Impartir les activitats i programes específics que requereixi.
- Col·laborar en el seguiment i l’avaluació d’aquests alumnes.
L’atenció als alumnes per part dels mestres especialistes en educació especial ha de facilitar a aquests alumnes oportunitats de participar en els entorns i activitats amb la resta dels companys. Tanmateix, quan sigui necessari, s’ha de treballar amb grups reduïts d’alumnes, en situacions d’atenció individual o en altres formes d’agrupament.
D’acord amb la preparació específica respectiva, en els centres que tinguin dos mestres d’educació especial, l’atenció als alumnes que presentin dificultats de comunicació, de parla o de llenguatge relacionades amb retards del desenvolupamento amb dificultats cognitives s’atribuirà prioritàriament al mestre o mestra que disposi de formació d'especialista en audició i llenguatge. Per a la presa de decisions sobre les actuacions que calgui dur a terme amb cada alumne/a, l’escola pot disposar de l’assessorament dels professionals dels serveis educatius i, si escau, del CREDA de la seva àrea territorial.